torsdag 16 december 2010

28

Och jag sitter på bussen. Kollar facebook på ren rutin på mobilen. För jag gör alltid det.

Och så ser jag det som gör så ont i mig just nu. En klasskamrat som driver med att jag är ständigt sjuk, och vad han ser som ständiga undanflykter och andra hänger på i kommentarerna. Och det gör mig så ledsen. För även om jag vet att de tycker det är orättvist, även om jag vet att dem oftast ser mig när jag mår ok (inte när jag barabara skriker av smärta) så känns det som de här människorna borde veta bättre. Vi har gått i samma klass i snart 3 år ju.

Och jag hatar mig själv för jag känner mig som en lat person. Hatar känslan av otillräcklighet, den som gnager i mig just nu. För jag räcker inte till. Jag missar alldeles för mycket i skolan och jag vill ju bara vara duktig.

(just nu behöver jag uppmuntran och läser ni och känner något vill jag gärna veta, för jag gråter nästan och det skulle vara skönt)

Inga kommentarer: