söndag 2 januari 2011

34

Ett nytt år. Ett 2011. Ett 2011 som måste bli bättre än 2010.

För där 2010 gjorde så himla kroppsont och var så trött, så mörkt. Fint var det ibland, visst, framförallt min pojk och vara i köpenhamn med  honom och läger och dem där ljusa dagarna, men mest var 2010 ångest. Beslutsångest, prestationsångest, inte-orka-ångest, vara-sjuk-ångest, valresultatsångest och så vidare.

Där ska 2011 bli ta studenten den 1:a juni och resa till solen (om två veckor) och världsscoutjamboree, och sen efter sommaren högskoleutbildning  och inte bo hemma och klara sig själv äntligen och roliga politiska uppdrag, och dansa så mycket jag kan.

Jag hoppas verkligen 2011 kommer innebära allt det där.

Men mest önskar jag mig att bli lite friskare.

(Igår serverade jag på bröllop och det var så himla fint och de var så himla lyckliga och det var fint att få vara med och hjälpa till att göra deras dag. Och innan alla gick hem spelade brudparet Home för alla gäster och all personal som tack för att vi varit med. Precis som den låten kändes hela bröllopet. Och jag vill också ha ett bröllop som känns så fint, kanske inte 2011 men kanske säg 2014.)

Inga kommentarer: